Ljusa tapeter vs mörka

Gud vad jag ångra mig att jag valde röd fondvägg till sovrummet. Vad tänkte jag med? Jag gillar inte ens röd färg och särskilt inte dyster röd färg som vi har nu. Hela rummet känns så blää pga tapeten.
 
 
Jag och Jonathan är väldigt olika på inrednings fronten. Jag tycker om ljust och fräscht medan han är mer för mörka färger på tapeter och inredning. Det kan också vara snyggt men framför allt mysigt men min smak är mer ljust och öppet. Jag vill gärna hålla själva tapeten ljus så att man istället kan dekorera och leka med färger utan att det blir för mycket, på det sättet håller man rummet från att bli kvävd. Röd färg är en stark och tungfärg, jag vill helt enkelt ha det simpelt. 
 
 
Jag funderar på att tapetsera ny fondvägg i sovrummet med antingen grå med skimmer vit, vitt med skimmer färg eller bara en vit tapet med skimmer i. Tapetjakten börjar..
 

 
 
Här kan ni avgöra själva vad ni tycker. Ingen tycker lika. Alla ska först utgå efter sig själv och vad man själv trivs bäst i. 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: